11.9.2010

Kirpparipäivän löytöjä ja muita aarteita

Eilen tuli äiti ja siskonpoika viikonlopuksi mun seuraksi. Tapio on kalareissulla lapissa.Tänään oli siis luvassa kiertelyä kirpparilla! Tottakai! Äidin kans!
Käytiin Ilmajoella asematien aarreaitassa.
http://www.asematienaarreaitta.fi/?etusivu,8
Se on todella siisti kirpputori ja heti tein löydön, ah, niin ihanaaaaa!


Tuo puhelin maksoi vain 20 euroo ja me myyjän kans ihmeteltiin kovasti, kuinka niin halvalla joku tuommosen myy???
Sitten löysin pari isoa lyhtyä tosi halvalla! Ja taas tuli mun kahvipannukokoelmaan yksi vanha pannu lisää neljällä eurolla.


Seinäjoella kävimme Lakeuden shoppiksella.  http://www.shoppis.fi/
On se sen verran iso paikka että siellä rupee jo väsymään. Loppuaika odoteltiinkin jo Matiaksen kanssa kun äiti vielä kiersi :) Äiti tutkii niin tarkasti joka hyllyn.
Kyllä mä mattolöydön tein jota Onni tässä kuvassa testaa. Tuoksui vastapestylle. Kiva kun saa ostaa siistiä ja puhdasta! Liitutaulu lähti myös matkaan.


Kirppareilla on kyllä kiva kierrellä. Se on ihan oma maailmansa. Mä tänään seurasin ihmisiä ja mua huvitti se, kun kaikki tapittaa vaan silmä kovana niitä hyllyjä ja laahustaa eteenpäin, välillä pysähtyy ja hypistelee jotain ja sitten jatkaa matkaansa. Joidenki kans saattaa tulla jotain juttuakin, varsinkin pienillä kirppareilla. Mut noissa isommissa kävellään vaan, eikä paljoa ympärille vilkuilla. Tai sit me ollaan vain etelä-pohjanmaalla semmoisia :)

Oon räpsinyt kuvia muutamista mun aarteista ja löydöistä. Paljon on vielä kuvaamatta ja tahtoisinkin ikuistaa kaiken mikä on mulle tärkeetä.

                               Kirpparilöytö Jyväskylästä


Kaikki kupit, purkit, purnukat, kattilat ja pannut muuttaa aina meille jos hinta on kohdallaan






Tuohon kettupannuun ihastuin, mut siitä pyydettiin mun mielestä liikaa ja oisin tahtonut unohtaa sen. Äiti kuitenkin pakotti ostamaan :) Kettu-aiheisista jutuista TYKKÄÄN!



                                          2 euroa


                                          Verholöytö Alajärven kirpparilta

                               Mun rakkaan Inkeri-mummun perintöä...


Tapio löysi töidensä yhteydessä Vaasasta joltain vanhan koulun vintiltä tuon liitutaulun


Siskon miehen mökiltä tämä ihanuus ja pari vanhaa ikkunanpokaa
                                    

              Työpaikan kellarista leipomolaatikko ja lääkekaappi                            

                                                  Tallinnasta

Super-super-aarre,löytyi ulkorakennuksesta

Tässäpä tällä erää. Näinhän se lauantai-ilta livahti.

4 kommenttia:

  1. Heippa Katja! Viimein ja vihdoin sain aikaiseksi oikein kommentoida tänne ;) Tää blogi on ihana ja tuli ittellekki kova halu näpertää kaikkea kivaa! Oot löytänyt kirpparilta vaikka mitä!!! Mä oon tänään suunnitellu miten sisustaisin parveketta kesäksi ja ajattelin kans käydä kattomas josko kirpparilta sattuis löytyä jotain parvekkeelle sopivaa kivaa.:) Niin ihanaa kun tulee kesä, mä vaan toivon että mullakin olis kunnon puutarha eikä vaan tuo parveke :D

    VastaaPoista
  2. Nyt iski epäluuloisuus, ekkös sä meidän työmaan Jonna ole? :)
    Kiitosta kehuista! Hyvä jos sulle iski inspiraatio! Ja tosi kiva jos viihdyit täällä =)

    VastaaPoista

Kiitos sinulle kommentistasi!