3.9.2010

Mun murulaisten tarinat, tässä tulee Juuso



JUUSO the TAO ZEN

Juuso tuli asumaan minun luokse Vaasan kissatalosta  keväällä vuonna 2004. Olin päättänyt ottaa kaverin Andy-kissalle, jonka kanssa elelin kaksin. Andy menetti kaverinsa Geronimon vuosi aiemmin (rakas Geronimo kuoli 8-vuotiaana munuaissairauteen) ja olin jo ajatellut että nyt saa riittää kissakierre, että pärjään Andyn kanssa kaksin. En pärjännyt. Oli kova palo antaa koti aikuiselle kissalle ja saada Andylle kaveri.
Suuntasin kissatalolle ja parin tunnin etsiskelyn jälkeen me Juuson kanssa kohtasimme. Ja kuinka osasinkaan valita niin oikean kissan???!!!

Juuso on oikea mamman poika :) Se seuraa mua joka paikkaan, juttelee mulle kaiken aikaa. Juuso nukkuu mun vieressä ja tuijottaa mua kaiken aikaa rakastavasti. Varsinkin jos hääräilen keittiössä, tunnen sen katseen mun niskassa koko ajan. Se tykkää noutaa pampuloita ja kaikenmaailman karvaleluja, ja niitä pitää sille heitellä. Varsinkin kun laitamme nukkumaan.
Juuso oli ensimmäisen vuoden aika arka. Juoksi ovikellon soidessa sängyn alle ja oli siellä kauan. Kun Tapion kans tapasimme 2005, pelkäsi vielä silloin. Juoksi Tapiotakin piiloon.
Jostain se luottamus kasvoi ja Juusosta alkoi loistaa sen hieno luonne.
En tiedä Juuson tarinaa tarkemmin, mutta rokotuskortti sillä oli olemassa. Se oli tuotu n.puolivuotiaana kissatalolle ja kerkesi olla siellä vuoden.
Nyt Juuso on jo 8-vuotias. Leikkii edelleen kuin pentu ja näyttää onnellisuutensa. On rauhallinen ja tyyni kissa.  Tapio sanookin aina Juusoa Tao-Zeniksi :)

Juuso kerkesi elellä Andyn kanssa vuoden. Andy kuoli 11-vuotiaana eläinlääkärin pöydällä, (ilmeisesti jokin hengitystie tulehdus) ja olin taas samassa tilanteessa, kissakierteessä, Juusolle täytyi saada kaveri...




                                       Voihan haukotus!!!



Juuso viettää joulua 2009 lapissa








                                                    Juuso ja Andy



Metsäretkellä Juuson kanssa



(Geronimosta tulossa kuva myös.....)

1 kommentti:

  1. Ihana että Juuso on saanut hyvän kodin ♥
    Minäkin olen miettinyt tuhat ja yksi kertaa, ottaisinko vielä kissan joskus..
    Mutta onhan meillä Moona joka ilahduttaa vierailuillaan ja on kesäisin mökillä aina.
    Mutta toisaalta, mietin, sitä tahtoisi antaa jollekin reppanalle kodin ♥

    Hyvää loppiaista ja silitykset Juusolle ♥♥

    VastaaPoista

Kiitos sinulle kommentistasi!