13.10.2010

Mun lokakuu

Mitä mahtuu tähän aikaan? Lokakuu. En tykkää, on yksi koleimmista kuukausista. Mutta tänä vuonna lokakuussa on ollut ihan mukavaa. Siksi en ole ehtinyt täälläkään käydä...
Tuo Zumba se on minut vienyt mennessään...Ihan kokonaan :)
Ja kotona hääräily on ollut nyt erityisen kivaa. Sisustaminen (ainakin kova yritys) ja siivoaminen.
Muistin että mulla on jostain kierrätyksestä hankittuna vuosien takaa pari puista laatikkoa ja päätin ne maalata valkoisiksi ja sain niistä uudet hyllyt. Paikka on vielä epäselvä....Jotain vitriinin kaltaista ajattelin. Tuo puuhastelu on kivaa, mutta on myös tullut jokin jumi mun mielikuvitukseen ja ideointiin. Tuntuu että on ihan lukossa jo esim. jonkin taulun kanssa, että mille seinälle sen laitan, tai mihin kohtaan. On tuijotellut tätä kaikkea ympärillä olevaa niin pitkään ja nyt on lukkotila. Toivoisin ajatuksilleni selkeyttäjää ja ulkopuolista neuvonantajaa monessa sisustukseen liittyvässä asiassa....
Meille on myös tulossa taloon lämpöä. Mies häärää nyt lomautusviikollaan yläpohjassa ja siirtelee sahanpurua ja huomenna puhalletaan sekaan ekovillaa. Jo pelkkä sahanpurun tasoittelu on tuonut vintin makuuhuoneeseen lämmön.

Viime yönä oli myrsky. Mä nukuin sikeästi ja huomasin sen vasta aamulla että semmonen oli ollut. Se katkasi mun pyykkitelineen ja oli heitellyt kynttilälyhtyjä sinne tänne.
Ja tänään tuli sitten ensi lumi. Ja sen jälkeen ihan aurinkoinen päivä. Kuten oli eilenkin. On ollut oikeestaan tosi kaunis syksy, vaikka en syksy ihminen olekkaan, en yhtään. Ainut miinus on nyt että mun kurkku on vähän kipee, samoin meidän Onni-kissalla. Sama vaiva kuin viime talvena,Onnilla. Jokin tulehdus sillä on nielussa, ääni mennyt ja nieleskelee vähän vaikeasti. Mutta muuten ihan hyvinvoiva ja leikkisä eli normaali. Viimeksi se tulehdus meni ohi antibiooteilla, vaikkei ihan yhdellä kuurilla. Nyt päätin mennä luontaistuotekauppaan homeopaatin juttusille. Ehdotti mulle tulehdustippoja joita sattuikin minulta löytymään, kun olin niitä ihan hiljattain itseäni varten ostanut. Onnilla on nyt päällä Dr.Reckeweg-kuuri. Ja vaikuttaa lupaavalta :) Ääni jo aavistuksen palautunut ja semmonen turha nieleskely on ohi.

Meidän Pikku-Pekallakin on vaiva, mikä on ollut aiemminkin. Siitä on jo kuitenkin ainakin vuosi. Eli hotspot. Pekalla on kaulassa semmonen "märkärupi". Kuulemma hotspot on enemmän koirien vaiva. Säästin lääkärissäkäynnin kun oli omasta takaa kauluri ja antibioottirasvaa. Siihenkin löytyisi homeopaattinen apu, mutta laitoin nyt hätätilassa sitä voidetta. Ja hyvin paranoo sekin!
Homeopatia on kyllä mielenkiintoista ja olen jo jonkin verran sitä testaillut. Kissojen automatkajännitykset olen saanut pois ukonhatulla eli Aconitum napellus-nimisellä aineella. Sillä olen myös oman alkavan flunssan usein pois minusta ajanut!
Ja muutamia syksykuvia...


Laatikot ennen
 Jälkeen

Syksyä

Tuo taivas....





 Tapion kuvaama Onni. Pääsi ulkoilemaan...


Tapio oli ottanut kuvan mun myrskyn riepottelemasta pyykkitelineestä :)










3 kommenttia:

  1. Olehan varovainen tuon homeopatian kanssa. Kalliita ovat lääkkeet, eivätkä ne välttämättä toimi kuin uskomuksen tasolla. Luonnonrohtojen kanssa on myös oltava varovainen, vaikka niitä onkin hauska väsäillä. Luonnonrohdot ovat säännöllisesti käytettynä usein vaarallisia sisuskaluille. Eipä sillä, ei tuo normilääketieteen käyttämä lääkintäkään riskitöntä ole. Komiat laatikot!

    VastaaPoista
  2. Piti tulla heti kotona tä uusin teksti lueskelemaan :) Laatikot muuttui kyllä edukseen! Kiva kuulla että siellä on puraissut sisustuskärpänen, lisää vaan kuvia sitä mukaa kun valmista tulee ;) Ja lisälämpökin on varmasti tervetullutta jos tuleva talvi on yhtäänkään samanlainen kuin viime talvi, hyr!!!

    Mielenkiintoista tuo homeopatia. Ikinä en oo itte perehtyny sait mielenkiinnon kirjoituksellas heräämään ;)

    VastaaPoista
  3. Homeopatia vaatii tutustumista ja opiskelua kaiken aikaa ja minä oon vielä niin uusi homeopatia-fani että kyselen tosi tarkkaan asiantuntijoilta ohjeita. Mun hieroja on perehtynyt homeopatiaan ja hältä saan hyviä vinkkejä ja luontaistuotekaupoissa tiedetään aiheesta hyvin. Mä koen homeopaattiset tuotteet ihan turvallisina koska ne on luonnosta, mutta terve järki pitää silti aina säilyttää, jos aine ei tuo toivottua tulosta, silloin ehdottomasti lääkäriin!

    VastaaPoista

Kiitos sinulle kommentistasi!