20.3.2011

Rumpuja, kuksia ja suomalaista kädentaitoa!

Kaunis kiitos tsemppaavista ajatuksista edelliseen postaukseen kommentoineille!!!
Tuommoinen hengessä eläminen keventää kummasti taakkaa!
Tulee MINÄ SELVIÄN-fiilis!!!!

Olen jossain jutussani aiemmin näyttänyt kuvan allaolevasta rummusta. Tuo mun mies näitä väkersi ennenmuinoin enempikin (ennen minua), nyt innostus nostaa päätään taas. Hän katselee jo minkä puun rummuilleen kaataa. Käsillä tekeminen ja taito siihen on asia jota ihailen. Missähän minä silloin olin kun näitä ominaisuuksia jaettiin? Onneksi perheessä on yksi joka osaa väkertää, näpertää, kaivertaa, piirtää, maalata jne. Minä hoidan sitten ne muut jutut, niinhän se menee. Kyllä jokaiselle hommaa riittää! (Osaan mä laulaa ja hoitaa kissoja tosi hyvin, hih) 
Mies on siis lappilainen ja sen varmaan huomaa alla olevista töistä. Toivon kovasti hälle aikaa enempi jatkaa näiden perinteikkäiden taidekäsitöiden tekemistä. Pahus vie kun perustyö vie kaiken ajan ja energian, 
pöh ja pah!




Kemin lappalaisten kulmakehärumpu



Samantyyppistä kuviointia löytyy myös puukoista...



...ja kuksista

Sitten muuta mukavaa
"Hurmaava lammas"
Lasikaulakorut on kivoja!


Nämä kaulakorut on mun lempparit! 
Rustoopuori Oy on tasokas käsityö- ja lahjatavaroiden erikoisliike Seinäjoella.
"Iltayöstä ne ketut kulkevat"
ANTIKAAMOS
"Sallassa se paistaa"
ANTIKAAMOS

Itse ostan aina Suomi-matkoiltani suomalaista käsityötä matkamuistoksi. Aina olen löytänyt kotiini sopivaa, minun tyylistä ja persoonallista käsityötä. Usein löydän jonkun kivan kaulakorun. 
Lapin reissuilla ostan paikallisten käsityöläisten tekemiä juttuja, pipoista tyynynliinoihin. Nämä tyynynliinat on ostettu Salla-päiviltä. 


Törmäsin tällaiseen suomalaisia käsitöitä välittävän ja suomalaista kädentaitoa tukevan sivustoon,
Taitaentehdyn perustavana ajatuksena on tuotteiden tyylikkyys ja laadukkuus.

Sivuilla kerrotaan näin:
"Tervetuloa suomalaisten käsityöläisten verkkokauppaan!Tuotteemme ovat taidolla Suomessa valmistettuja, siispä todellista lähituotteita. Tekijämme ovat alansa ammattilaisia, joten asiakas voi luottaa valitsemansa tuotteen laatuun. Käsityöläisiämme (15 käsityöläisen verkosto) löytyy ympäri Suomea ja toivotamme uudet ideat ja tuotteet tervetulleiksi."

Käykäähän ihmeessä kurkkaamassa. Sivuilla löytyy jokaiselle jotakin!
Ja vielä parasta: olen saanut blogiini myös alennuskoodin : onnion
Sen syöttämällä tilauksen yhteydessä saat 10%:n alennuksen tilauksen loppusummasta ja voimassa 31.3. asti.

Löysin jo itselleni mieleiset, täytyypä kertoa miehelle lahjavinkki :)
Oranssi taitaapi olla mun lempiväri :)



HIP HEI, NOSTAN HATTUA SUOMALAISUUDELLE!





8 kommenttia:

  1. Voi noita miehes kädentaitoja ..huokaillen tällä niitä ihailen :) Niin totta, kun olis rajattomasti aikaa toteuttaa niitä itelleen mieleisiä juttuja eikä työt olisi niin suuri osa elämää =/

    VastaaPoista
  2. Kyllä on miehesi taitava. Suomalaisessa käsityötaiteessa on ihanaa luonnonläheisyys ja tietynlainen yksinkertaisuus. Hyvä!

    VastaaPoista
  3. On todella hyvät kädentaidot miehelläsi, ihanaa ja kauniita mielenkiintoisia esineitä ja tavaroita.
    Kauniit kaukakorutkin, kyllä varmaan on lemmparit ♥

    Pitää käydä linkeissä ja ihanaa sunnuntaita
    T
    Seijastiina

    VastaaPoista
  4. On sulla tosi taitava mies! Menee tää elämä jotenkin hassusti, kun on tehtävä töitä leivän eteen ja ehtii tehdä niin vähän sellaista, joka todella tuottaa mielihyvää. Enkä nyt tarkoita, ettenkö pitäisi työstäni, pidän todella, mutta näprääminen on silti mukavampaa ja sille jää ihan liian vähän aikaa.

    VastaaPoista
  5. Tiedätkös, kun näin sinusta unta: oltiin jollain mökillä, ja mäen päältä alkoi tulla karhu joka ravisteli ovea auki, kuulostaa kauhealta, mutta lopulta se osottautui olevinaan sinun mieheksi..huii..
    Pakko oli kertoa, mutta iloista ,hyvää viikkoa ♥
    T
    Seijastiina

    VastaaPoista
  6. Kiitti kommenteista! Työ haittaa vapaa-aikaa!!!

    seijastiina:mitähän tuo karhu unessa meinaa? :)
    Mielenkiintoista!!!

    VastaaPoista
  7. Kiitos Lea! Vien nämät sanat rummuntekijälle :)

    VastaaPoista

Kiitos sinulle kommentistasi!