9.6.2012

Ulla-mummulassa


Kiitosta kaikille edelliseen postaukseen kommentoineille hyvistä vinkeistä.

Olen viettänyt viikonloppua äidin luona. Mies raataa kotona autonkorjauksen parissa joten en jaksanut olla siellä yksin. Samalla on kissoillekkin seuraa että voin olla täällä huoleti.Täällä kotona-kotona on aina elämää kun täällä kokoontuu kaikki siskokset ja lapsenhoitajia piisaa!

Löysin mun äidin varastosta kaksi arkistokaappia. Nää on saatu aikoinaan pankista missä äiti on töissä. Veikkaan että on KOP-pankin aikaisia. Kekkasin että tuo ylempi vois tulla Helmi-Inkerin huoneeseen ja se voisi olla punainen lanka sävyille miten huoneen maalaan ja sisustan.Tuo alempi on kauniimpi mut kaapin alaosassa on ruostevaurio ja en tiedä saanko sitä kuinka korjattua/ peitettyä. Mutta ah, nää on niin ihania! :) 

Eli aloittelen näinä päivinä vintissä meidän toisen makkarin pintarempan. Helmi-Inkeri toivottavasti alkaa kesemmällä nukkumaan omassa huonessa. Mulla vilisee ideoita ja ajatuksia päässä mutta kokonaisuus on vielä varsin sekava. Mulla on yksi vaaleanvihreä retro tapettikin. Sen ostin jostain maalausliikkeestä jossa oli myynnissä muutama rulla aitoja 60-luvun tapetteja. Jos se riittää, siitä voisi tulla yhden seinän piristys.


Löysimpä tämänkin ihanuuden. Oma rakas vanha liitutaulu.
 Nämä kirjaimetkin oli vielä tallessa!
Kuueläin kurkkumaasta
Meidän omasta vain puutuu kaikki silmät, sarvet, ohjaustanko.....
Tää on ollut kovassa käytössä! Niin tykkään tästä!!!

 Suojelusenkelitaulu kuuluu myös pienen tytön huoneeseen.


 Tämän päivän ohjelmaan kuului siskonpojan 11-v. synttärijuhlat. Sinne tuli myös Matiaksen toinen kummitäti (minä olen se toinen) jolta Helmi-Inkeri sain ihanan pupun. Siitä riitti riemua!

Mirkan kimpussa, sotkemassa Mirkan leikit

Serkukset.
 
Helmi-Inkeri mun siskon kanssa.


Hei hei!

8 kommenttia:

  1. Ihana kuva, jossa Helmi-Inkeri on serkkujen kanssa keinumassa. :)

    Minäkin olen jossakin nähnyt tuollaisen kuueläimen. Kivoja kuvia! :)

    VastaaPoista
  2. Voi mitä aarteita sun lapsuudesta :) Noi arkistokaapit on ihania!!!!! Mä näin facessa kuvan leikimökistä jonka sisäseinät oli maalattu keltaiseksi ..mun on ehkä pakko apinoida, niin hauskan näköinen se oli :D

    Ihanoja kuvia <3

    VastaaPoista
  3. Lapset ihmettelee, miksi säästän vintissä kaikkia vanhoja leluja, mutta kun muutama vuosi menee, he varmaan kaivavat niitä yhtä innoissan kuin sinä : ) Mukavaa, että on serkkuja. Kuvista tuli niin iloinen olo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon Mayo tosi onnellinen että meillä on ollut niin viisas äiti että kaikki on säästetty!!!

      Poista
  4. Varmasti tulee hieno huone Helmi-Inkerille!
    Muistan että meilläkin oli lapsena tuollainen "kurkkuherra" jolla huristeltiin kalliopolkua alas -hui! Kaikkea ei passaa omille lapsilleen kertoakaan,,,
    Mukavia lomapäiviä suvun parissa!

    VastaaPoista

Kiitos sinulle kommentistasi!