26.11.2012

1-vuotias

Tässä hän on, 1-vuotias Helmi-Inkeri!!!!


Onko siitä todella kulunut jo vuosi??? Olen välillä niin ihmeissäni tästä ajan kulusta. Tuo lapsi kehittyy niin hurjaa tahtia että! Olen onnellinen että olen vielä kotona ja saan seurata läheltä tuota kasvua ja kehitystä. Hän huutelee jo "aetä" jonka tulkitsen äidiksi :)

Ikäviäkin juttuja meidän viime aikoihin on tullut, nimittäin korvatulehdukset. Juuri loppui toinen kuuri ja toivon todella ettei kolmatta enää tarvitse hakea. Ollaan oltu myös miehen kanssa pikku flunssassa kaiken aikaa joten puolella teholla on synttäreitäkin laitettu, mutta nyt ne on ohi ja juhlat olivat onnistuneet.

Tänään oli 1-vuotis neuvola ja myös inhottavat rokotukset. 
Helmiskä on saanut siis DTaP-IPV-Hib ( Kurkkumätä, jäykkäkouristus, hinkuyskä, polio ja Hib-taudit, kuten aivokalvotulehdus, kurkunkannentulehdus ja verenmyrkytys ) ja Pneumokokki (Aivokalvotulehdus, keuhkokuume, verenmyrkytys ja korvatulehdus)  rokotteet, tänään oli kolmas ja viimeinen rokotus noista rokotteista. Oireita ei yleensä ole tullut, muutakuin itkuisuutta ja kipuilua rokotuskohdassa. Tammikuun alussa rokotetaan, jos me tahdotaan, MPR-rokote (Tuhkarokko, sikotauti, vihurirokko ) .
Mä pelkään rokotteita ja mietimme tosissaan tahdommeko tuon MPR:n lapselle. Sillä rokotteella on ollut niin huono kaiku monesti uutisoinnissa. Mun järki sanoo että ois hyvä rokottaa, mut sydän ei tahdo. Yksi rokotus jätettiin väliin, Rotavirus-rokote. Se on uusin rokotusohjelmaan tullut rokote. 
Oletko sinä miettinyt koskaan noita rokotteita ja niiden tarpeellisuutta?  Mun ajatukset muutti rokotteista tuo kamala sikainfluenssa rokote. Pelkään niitä ja kyseenalaistan. Mä en tiedä mitä mä tekisin....


Perjantaina saapui miehen siskolta ja veljeltä ekat synttäripaketit postissa. 
Kirja sanoo Miauuuu!!!

Lahja meiltä, äidiltä ja isiltä. Ja mitenkä hän ymmärsi jo antaa nukelle tuttipulloa?

Lauantaina juhlittiin!!! Mun sisko teki synttärikakun. Tahtoisin esitellä teille vielä lahjoja mitä Helmiskä sai, mutta meillä kamera teki stopin kesken kaiken. Kävin puhdistuttamassa sen kennon ja se huollettiin vimpan päälle ja jotakin siltä jäljiltä nyt tapahtui kameralle. Täytyy huomenna viedä se takasin sinne liikkeeseen.

Ne olivat maailman parhaimmat synttärit. Saatiin viettää päivää perheen ja lähisuvun parissa. Helmi-Inkeri oli niin onnellinen. Hän selvästi nauttii olla keskipisteenä :)



Olen saanut tunnustuksia! 

1. Kiitä antajaa ja linkitä bloggaaja, joka antoi tunnustuksen sinulle.


2. Valitse viisi blogia (joilla on alle 200 lukijaa) ja kerro se heille jättämällä kommentti heidän blogiinsa.


3. Toivo, että ihmiset, joille jätit tunnustuksen, antavat sen eteenpäin.


Kiitos Suvikummun Marja tästä tunnustuksesta! Oon tämän joskus saanut aiemminkin, muttei se haittaa yhtään että tuli toiseenkin kertaan.



Tämän tunnustuksen olen nähnyt nyt monessa blogissa joita luen joten suottehan anteeksi jos jätän tämän jaon väliin. Toki, jos joku sen tahtoo niin saa noutaa!!! Anteeksi Anteeksi ja vielä kerran Anteeksi jos olen näin TYLSIMYS!!!!! Tuollahan nimenomaan toivotaan että jakaisin sen etiäpäin, mutta olenhan minä sen kerran jo jakanut :)

Toinen tunnustus tuli Mayolta kattien kanssa-blogista. Näihinkin kysymyksiin olen joskus vastannut joten taitaapi olla samoja vastauksia :)


1. Lempinumero

Vaikkapa 10

2. Alkoholiton suosikkijuoma

mustaherukkamehu ja vesi

3. Lempieläin. 

Kissa

4. Facebookki vai twitteri

Facebookki 

5. Intohimoni

sauna ja suklaa

6.Suosikki viikonpäivä.

lauantai 

7. Suosikkikukka

Päivänkakkara ja auringonkukka



Mayolta tuli toinenkin tuttu tunnustus jossa kerrotaan 8 satunnaista asiaa...
Tunnustuksen saajan pitää jatkaa kahdeksalle bloggaajalle ja ilmoittaa heille siitä : ) Niin ja kertoa 8 satunnaista asiaa.

1. Tykkään ketuista
2. Laulan paljon
3. Kesä on paras!
4. Minua surettaa välinpitämättömät ihmiset
5. Pohdin joskus liikaa
6. Perhe on tärkein
7. Haluaisin asua joen tai järven rannalla
8. Tykkään HURJASTI pelata jalkapalloa!

Tuli todella satunnaisia asioita :)



Ja sitten kahdeksan blogia keille tämä haaste/tunnustus lähtee:

1. Runotaloon
2. Myllykylän perheeseen
3. Romulyylille
4. Vuohenputkeen
5. Memento moriin
6. Tyynelän viemää
7. Punaiseen pikkutaloon
8. Auringon ihanat

Napatkaahan mukaanne nämä kaksi tunnustuskuvaa, vastailkaa kysymyksiin ja muistakaa myös ne kahdeksan satunnaista asiaa!

Seuraavaksi Helmiskän huoneen kuvia kun saan tuon kameran taas kuntoon!!!



24 kommenttia:

  1. Kiitos paljon tunnustuksesta, joita on ilo saada ja vastaanottaa :) Toinen puoli asiassa onkin sitten ketjun jatkaminen, sillä aika ei aina meinaa riittää kaikkeen mitä haluaisi <3

    Katson mitä saan tehdyksi lähiaikoina eli ainakin jonkin verran tämä jää odottelemaan. Kuten sinäkin niin olen jo vastannut useamman kerran näihin samoihin :)

    Silti on ihanaa, että muistetaan kun tunnustuksia jaetaan ja nyt kun oli hyvä syy poiketa niin sain tavata täällä suloisen synttärisankarinkin samalla - Paljon Onnea <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä. Se jakaminen vaatii kovasti aikaa vaikka tunnustuksia on mukava saada. Siksi mulla kestää monesti tunnustusten nouto liian kauan....

      Kiitos toivotuksista :)

      Poista
  2. ♥ Oi,miten suloinen sankari! Paljon onnea 1-vuotiaalle ♥ Ja kiitos ihanasta tunnustuksesta!

    VastaaPoista
  3. Onnea pienelle :)

    Meillä on 2-vuotias saanut vasta kaksi annosta viitosrokotetta, nekin alkaen 1,5-vuotiaasta. Kolmas annos annetaan, mutta en tiedä MPR:stä vielä, ehkä joskus myöhemmin. Rokotteet voi siis myös antaa hidastetulla aikataululla tai jättää antamatta, ihan mikä itsestä parhaimmalta tuntuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ymmärsin että voisi antaa myöhemminkin. Oon miettinyt että olenko itsekään saanut, rokotuskortissa ei ainakaan ollut ja monethan hakee sen vasta aikuisena....

      Poista
  4. Oi kiitos. =)

    Olen kyllä aika huono näissä tunnustuksien jakamisissa. =)
    Mutta sydäntä lämmittää että ajattelit minua. <3
    Kiits. <3


    Ja ihanasti onnitteluja näin jälkikäteen pikkuiselle ja siulle äitinä. Yksi vuosi pienen ihmisen elämää on pitkä ja samalla lyhyt aika, johon mahtuu paljon iloa ja pieniä surujakin...
    Onnellista arkea siulle. <3

    VastaaPoista
  5. Kiitos kaunis tunnustuksesta:) Aika todella menee, meillä lapset jo 13 ja 17 vuotiaat ja tuntuu kuin vasta olisivat olleet ihan pieniä:) Mukavaa päovänjatkoa sinne!

    VastaaPoista
  6. Kiitän tunnustuksesta! :) liityn samaan joukkoon, että pitäisi jaksaa aktiivisemmin jakaa eteenpäin. :)
    Tuo teidän tyyttö on aivan ihana tapaus! yksi söpöimmistä näkemistäni lapsista! oikeasti! <3 :)

    Mukavaa joulun odotusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nipsu, kiitti :) Samoin sinulle oikeen kivaa jouluoottelua!

      Poista
  7. Hei.. Itse työskentelen lasten parissa ja olen vahvasti sitä mieltä, että rokotukset on tarpeellisia. Ainakin nämä rokotusohjelmaan kuuluvat perusrokotteet.. Niistä on vuosikymmenien kokemus, toisinkuin nyt esimerkiksi viimeisimmällä sikainfluenssarokotteella, joka jouduttiin antamaan ilman niin suurta näyttöä. Nykyajan lapset alkavat taas sairastamaan niitä tauteja, joita meidän äidit ja isoäidit ovat lapsena sairastaneet.. ja tämä siksi, ettei rokotuksia enää anneta ja taudit pääsevät leviämään. Mutta niin, jokaisen oma päätöshän se on, (vaikkei lapsen oma) kukin tekee kuten parhaaksi näkee! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Memmi L kommentistasi. Sinä olet juuri se mun järjen ääni ja ajattelen toisaalta myös noin. Tai mä luulen että mua pelottais sitten koko ajan et jos hän saisi esim.tuhkarokon jostain ja en ottanut rokotusta. Rokkohan ilmeisesti menee ohi kepeesti mut ne jälkitaudit....Mutta mutta, tuumailemme vielä että siirrämmekö rokotusta hiukan tai sitten tulemme vain siihen ratkaisuun että otamme sen ja jännitän sitten jälkeen päin. Eniten mua kai mietityttää että JOS siitä tuleekin jotain vakaavaa oiretta juuri mun lapselle.....

      Poista
  8. Suurkiitos tunnustuksesta!! Täytyypä vastailla piakkoin : )

    Voi miten suloinen tuo teidän pikku synttärisankari! Aivan ihana kuva se, jossa hän syöttää nukkea : ))

    VastaaPoista
  9. Onnea 1-vuotiaalle! Ihana tunnelma näistä kuvista kyllä välittyy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mamma N, Helmiskä kiittää :)Tunnelma oli katossa :)

      Poista
  10. Helmille vielä kerran Onnea! W täällä höpäji usiamman päivän Helmin kemuista vaikka olikin hieman jännitystilassa siellä teillä. Toivottavasti ei nyt tuu ihan näin pitkää taukoa kun seuraavaksi nähdään. =)

    VastaaPoista

Kiitos sinulle kommentistasi!