8.1.2013

Töissä


 Täällä mä nyt oon!
Töissä.
On senverran hiljaista et päätin ottaa muutaman kuvan ja kirjoittaa pikaisesti kuulumisia. Hoksasin et yövuoroissahan mulla on sitten aikaa tehdä näitä blogijuttuja. Se ei ole perheenjäseniltä pois. Eikä nuorilta töissä, kun ne nukkuu.
Yläkuvissa on meidän toimisto. Me ohjaajat emme kuitenkaan kuluta siellä koko työvuoroamme, hengailemme myös nuorten kanssa ja kaikkien monien yhteistyötahojen. Työtehtävät ovat erilaisia eri vuoroissa.

 Nyt mä opettelen uusia nuoria. Niitä asuu tässä talossa juuri nyt 102. Kun on yli vuoden pois töistä, on nuoret vaihtunut, jotkut käytänteet muuttuneet, sääntöjä on fiksailtu ja kun remontin jälkeen kaikki on tässä talossa niin uutta, on mulla opeteltavaa. Mulla on onneksi joissakin asioissa hyvä muisti. Kun opin nimen, yhdistän sen nopeesti kasvoihin. Sellainen muisti on tässä työssä etu.


 Ilmotustaululta bongattua


 Toimiston ikkunan takana on kissa

 Töissä pyrin positiivisuuteen. Hymy on tärkeä!


Uutena kuvioon on tullut vartija. Se käy kiertämässä kerran yössä talon läpikotaisin. On turva myös ohjaajalle yövuorossa. Kamerat meillä on ollut jo pitkään.


Niin tää arki vain lähti käyntiin. Ei ihan kivuttomasti kuitenkaan. 
Mun yöunet alkoivat olla jo ihan mallillaan ja osasin jo nukkua ilman lääkkeitä, mut sen verran ilmeisesti olen töiden alkamista ressannut että menetin ne kultaakin kalliimmat unet öisin. 
Viime viikko oli ihan hirvee kun yhtenäkin yönä nukahdin vasta aamulla seiskalta. Onneksi mies on kotona ja hoitaa aamutouhut, mutta tuska itsellä oli siitäkin, kun pitää mennä iltavuoroon, ja oisi mieluusti nukkunut yön, että saa olla lapsen kans edes sen lyhkäsen aamupäivän....
Eilinen päivä oli vielä karmee ja väsyttävä, mutta viime yönä mä nukuin, ilman lääkkeitä!!!
Mun pari työkaveria on käynyt reikikoulutuksen ja eräs iltavuoro mulle annettiin reikihoitoa ja voin kertoa että KYLLÄ! SAIN HIRMUSTI SIITÄ ENERGIAA! SUOSITTELEN! 
Oletko sinä kokeillut sitä? Mitä pidit?

Toinen ahdistava asia on IKÄVÄ! Mulla työpäivä kuluu ihan hyvin enkä ajattele sitä asiaa, mut kun lähden töihin, mä itken automatkan, koska mulla on niiiiiiin ikävä Helmi-Inkeriä. Mä tiedän että tää yliherkkä vaihe menee ohi ja totun varmaankin tähän mutta nyt se ikävä on tuskaa.
Onneksi mulla on työ josta tykkään ja se varmasti vauhdittaa työhön tottumista.
Ja viikonloput on aina vapaat! Mulla on myös kertynyt hurjasti lomia ja saldovapaita ja meinaankin keventää tammikuuta tekemällä välillä lyhyempää viikkoa ja minähän aloitan helmikuussa 30-tuntisen työviikon ja sitä kestää toukokuun loppuun joten kyllä mä jaksan!!!! :) Sittenhän kohta on jo KESÄ :)


Mun arvontatouhut nyt menee vähän metsään :( Uusinta-arvontakaan ei tavoita voittajaa.
MEMMI L, jos huomaat tän postauksen, otathan yhteyttä niin saadaan sulle paketti postiin! Mä oottelen tuonne perjantaihin asti ja sit on valitettavasti järjestettävä kolmas arvonta. 
Onko teille kellekkään käynyt näin ettei voittajaa löydy?

Mutta anyway, MUKAVAA VIIKKOA KAIKILLE JA TERVETULOA UUDET LUKIJANI :)

6 kommenttia:

  1. muistin sinua tunnustuksella blogissani: www.rupola.blogspot.fi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sara-Sofia! Mäpä käyn sen piakkoin sieltä noutamassa!

      Poista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  4. Poistin edelliset kommenttini tästä, koska tajusin nyt jälkeenpäin kuinka typerä olin; katsoin nimittäin vain tuota kameran kuvaa ja ihmettelin onko se kamera muka joku VARTIJA, siis mietin onko jotain tuollaisia kameran näköisiä "robottivartijoita" olemassa. Kuitenkin nyt kun katsoin kuvia uudemman kerran, ymmärsin että kamera-kuvan yllä on vartijan puhelinnumero. Eli joo...pitkät piuhat!!xD

    Toivottavasti ikävä Helmi-Inkeristä helpotaa pikkuhiljaa. Helpompaa se varmasti on,kun sulla on mukava työ. Toista voisi olla jos töissä olisi ei niin mukavaa ja samalla joutuisi olla lapsesta erossa. Itsekin teillä joskus aikoinaan hyvin vähän töitä tehneenä, voin kyllä täysin uskoa tuon että sulla on työ josta tykkäät. Tykkäsin nimittäin kovasti olla siellä silloin itsekin, yksi parhaimmista työpaikoista ikinä joissa olen ollut!:)

    -Jonna-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin ilmeisesti pitkät piuhat, mutta aikani mietittyä, tajusin että kuka Jonna!!!! :)

      Poista

Kiitos sinulle kommentistasi!