5.11.2015

Aurinkoinen marraskuu


Hu huu!!!!! Oon mie täällä! 

Tiedättekö? Tää duuni, nää lapset, on mun isoin ja haastavin tehtävä mitä oon ikinä tehnyt :D 
Mulla ei ole enää omaa aikaa, tai jos on, niin mä siivoan. Tässä talossa kaikki vain sotkee, mä oon ainut joka siivoo. Mun ehkä pitäis olla piittaamatta ja antaa olla, mutta kun mun ympärillä on kaaos, on mun sisälläkin kaaos. Niin se vaan on. Oon mä toki joutunut vähän antaa periksi. 
Mutta mä siis siivoon, laitan ruokaa, pyykkään, hoidan lapsia, hoidan kissoja ja teen remonttia. 
Semmoista on mun arki tänäpäivänä. Ihan kivaa siis kuitenkin. Mutta ei puhettakaan että olisin ehtinyt tänne. Ei ei. Nyt päätin että tulen. En siivoa yhtään. Meillä oli eilen vieraita, joten ne pahimmat siivot tein ennen niiden tuloa, joten nyt oon täällä ja hengähdän teille kaikkee mun elämästä. 
Lilja-Maria on unilla ja Helmi-Inkeri on kerhossa. Hän käy seurakunnan päiväkerhossa kaksi kertaa viikossa ja on saanut ihan oikean kaverin, oman ikäisen tytön ja ovat kuin paita ja peppu. Olen tosi onnellinen!!!
Meille on tulossa pian synttärit ja nyt Helmi-Inkerille on tulossa sinne myös omia kavereita. Ei vain pelkästään sukulaisia. Olemme päättäneet pitää yhteissynttärit. Isot pirskeet 1 ja 4-vuotiaille neitosille. Niin se aika vaan humpsahti, meillä on kohta taapero. Ei enään vauvoja, nyyh......

Tässä hän nyt on, kohta 1-vuotias. 
Ihan mahoton menijä. Mahottomampi kuin Helmi-Inkeri. Oppi samaan aikaan kävelemään kuin Helmiskä eli 9kk vanhana, mutta kiipeilee ja roikkuu joka paikassa enmmän. Syö kaiken lattialta, laittaa siis ihan kaiken suuhun. Koko ajan saa vahtia. Ihan mahoton. On vienyt multa energiaa ihan mahottoman paljon mutta on myös antanut mulle tuhannesti takaisin. Oon nauttinut äitiydestä ihan hirmu paljon, ilman stressiä. Ja mikä parasta, hän on niin hyvä nukkumaan ja olen itsekkin saanut nukkua eikä energia ole mennyt väsyyn. Oon vain rakastanut ja rakastanut ja ihmetellyt tuota pientä ihmettä jonka toistamiseen olen saanut kokea. Ymmärrätte varmasti miksi en ole käynyt täällä :D






Siskokset, jonain päivänä parhaat kaverukset  


Minusta tuli kummitäti kesällä syntyneelle poikavauva Leeville. Siskon Leevi on nyt 4kk. Siinä ne meidän vauvat poseeraa :) Leevi on ihastuttava vauva ja hänessä on hurjasti isäni näköä. 


Tässä muutamia kuvia kesältä ja syksyltä.





Rantakuvat ihanalta Storsandilta.

Tässä ollaan matkalla puolukkaan. Tyttöset ovat olleet oikein loistavia marjakumppaneita minulle. Ihan kiltisti ja mukisematta ollaan koko kesä ja syksy kuljettu mustikassa ja puolukassa.

Kumpi on kumpi?

Meillä voidaan muutenkin hyvin, kisut myös. Juuson kanssa meinasi tulla hätä kun lopetti yllättäin syömisen ja piiloutui outoihin paikkoihin. Alkoi eläinlääkärirumba ja siinä putsattiin tulehtunutta suuta ja tsekkailtiin kilpparilääkitystä taas kohilleen. Nyt voi hyvin. Väinö voi hyvin ja Räksyllä karmee nuha parani. Niiskutti pitkään ja oottelin jos se menisi ohi muttei mennyt. Lääkekuurilla saatiin kuriin. Tosin olen nykyisin sen verran homepää ja muistamaton että kadotin yksi aamu sen lääkepaketin johonkin ja kuuri jäi kesken. Mutta onneksi kissa parani. 
Onnin kuoleman vuosipäivä oli hiljattain ja nyt on hiukan helpottanut. Ensimmäistä kertaa elämässäni itkin ja ikävöin kissaa vuoden! Ihan niinkuin ihmisen kuolemassakin vuosi on se pahin suruaika, koin sen nyt kissan kuolemassa. Onni lähti niin yllättäin.....on ikävä  

Minä olen hoitovapaalla vielä ensi kevään. Lapset tarvitsevat hoitopaikkaa vasta vuoden päästä elokuussa. Huojentavaa! Ainutlaatuista aikaa. Nautin joka hetkestä.

Aika erikoisen kaunista myös vuodenaikaan nähden. Aurinko paistaa ja lintuset laulaa. Ihmeellistä! Ei masenna marraskuu.
Mukavaa syksyn jatkoa ja talven odotusta. En pidä enää näin pitkää taukoa. On aika palata ihmisten ilmoille. Kiva kun kävit lukemassa kuulumiseni. Tulen pikkuhiljaa vierailulle sinunkin blogiisi. Jännä nähdä mitä teidän elämään kuuluu!!!!!!  



15 kommenttia:

  1. Mukavaa kuulla mitä kuuluu. Toivottavasti saat kirjoiteltua useammin.

    VastaaPoista
  2. Kiva oli kuulla, mitä teille kuuluu! Niin suloisia ovat tytöt : )

    VastaaPoista
  3. Olipa ihana ylläri kun huomasin sun kirjoittaneen pitkästä aikaa! Oli kiva lukea kuulumisia.
    Hienoa että teillä on kaikki noin hyvin. Tytöt ovat oikeita sulottaria.
    Ihania syyspäiviä teille kaikille!

    VastaaPoista
  4. Onnea 1- ja 4-vuotiaille! Vai ei ole ollut aikaa tänne kirjoitteluun, kas kummaa! Kuulostaa niin tutulta...

    VastaaPoista
  5. Kiva oli kuulla Sinusta ;) Ja uskon, että natiaisten kanssa menee aika tarkkaan!! Mukavaa joulunodottelua!

    VastaaPoista
  6. Elät elämäsi parasta aikaa eli itse kun katsoo omista lapsistaan kuvia tuossa iässä, elämä oli hyvin antoisaa : ) Suloisia ovat enkä ihmettele ollenkaan, ettei blogimaailmalle ole aikaa.
    Oikein hyvää alkutalvea!

    VastaaPoista
  7. Elät elämäsi parasta aikaa eli itse kun katsoo omista lapsistaan kuvia tuossa iässä, elämä oli hyvin antoisaa : ) Suloisia ovat enkä ihmettele ollenkaan, ettei blogimaailmalle ole aikaa.
    Oikein hyvää alkutalvea!

    VastaaPoista
  8. Saan niin kiinni tuosta kiireestä, josta kirjoitit. Kun aikaa ei ole mihinkään "omaan", esim. tänne kirjoitteluun. Kaikki vapaa-aika menee siivoamiseen, pyykkäämiseen, kokkaamiseen jne.. Ihanaa kun on kohtalotovereita ja ihanaa kun aloit taas kirjoitella! On tämä silti sitä parasta aikaa, kuten sanotaan <3

    VastaaPoista

Kiitos sinulle kommentistasi!